مسابقات اسکرچ برای کودکان زیر 16 سال
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برای پرورش ذهن جوان این به توسعه مهارت های  مسابقات اسکرچ  حل ریاضی، تفکر منطقی و تحلیلی، علاقه به کدنویسی و خلاقیت کمک می کند. برای اطلاعات دقیق مقاله بالا را بخوانید.

 

مزایای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

این به افزایش خلاقیت کودک کمک می کند زیرا Scratch به کاربران خود اجازه می دهد تا پروژه های خود را بدون دادن هیچ هدف یا هدف از پیش تعیین شده به آنها داشته باشند. همچنین به یادگیری اصول اولیه کدنویسی به شیوه ای سرگرم کننده و تعاملی کمک می کند. پلتفرم Scratch با مفهومی ساده و قاب مسابقات اسکرچ  ل درک طراحی شده است که به کودکان کمک می کند تا به کدنویسی علاقه مند شوند.

 

کاربردهای مفید برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

اول از همه، برنامه نویسی Scratch به کودک کمک می کند تا اصول کدنویسی را درک کند. این پلتفرم با مفهومی بسیار آسان با شخصیت‌های سرگرم‌کننده در رنگ‌های روشن طراحی شده است، تقریباً شبیه کودکانه است، اما به کودکان کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه کدنویسی کنند و به کدنویسی علاقه‌مند شوند. مسابقات اسکرچ   کاربرد دیگر می تواند کاربرد عملی ریاضیات، منطق و مهارت های تحلیلی باشد.

 

ویژگی های مهم اسکرچ چیست که آن را واقعا برای کودکان مفید می کند؟

دو ویژگی مهم برنامه نویسی Scratch در زیر آورده شده است:

1. با استفاده از برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، قابلیت هایی را برای توسعه داستان های تعاملی، بازی های ویدیویی، شبیه سازی ها و موارد دیگر فراهم می کند.

2. Scratch حتی شامل یک ویرایشگر رنگ داخلی  مسابقات اسکرچ  و ویرایشگر صدا است.

 

اهمیت برنامه نویسی Scratch چیست؟

برخی از اهمیت برنامه نویسی Scratch:

تفکر منطقی و تحلیلی را بهبود می بخشد

خلاقیت را تقویت می کند

بچه ها می توانند پروژه های سرگرم کننده و جالب زیادی مانند انیمیشن ها و بازی ها ایجاد کنند.

 

برخی از ویژگی های عالی برنامه نویسی Scratch چیست؟

برخی از ویژگی های برنامه نویسی اسکرچ این است که  مسابقات اسکرچ  یک پلتفرم برنامه نویسی رایگان است، از بلوک نویسی استفاده می کند که یک زبان برنامه نویسی مبتدی است، به کاربران اجازه می دهد انواع مختلفی از پروژه ها را ایجاد کنند و همچنین انجمن آنلاین اسکرچ به کاربران اجازه می دهد تا با کاربران از نقاط مختلف جهان در یک محیط امن و مطمئن.

 

اگر این وبلاگ به شما کمک کرد تا تصمیم بگیرید که آیا برنامه نویسی Scratch برای بچه های شما خوب است یا خیر. اگر علاقه مند به ایجاد اولین حساب کاربری فرزندتان در اسکرچ مسابقات اسکرچ   هستید، راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه پیوستن به اسکرچ بخوانید!

 

کلاس‌های اسکرچ آنلاین 1 به 1 را دریافت کنید

روند ویراستاری ما را ببینید

با هیئت بررسی ما آشنا شوید

فراموش نکنید که این پست را به اشتراک بگذارید!

 

 

 

 

تصویر معلم

تصویر معلم

لوگوی wiingy

Wiingy آموزش آنلاین 1 به 1، دوره‌های فناوری آنلاین تحت رهبری مربی، و آموزش‌های وب را برای دانش‌آموزان مدارس، دانشجویان دانشگاه و متخصصان شاغل در سراسر جهان ارائه می‌کند.

 

برنامه ما را دانلود کنید! تولید

Scratch یک وب سایت آموزشی رایگان است که مسابقات اسکرچ   توسط MIT توسعه یافته است که راهی عالی برای یادگیری زودهنگام کدنویسی ارائه می دهد.

 

شما می توانید به جای نوشتن خطوط کد برای انجام هر عملیات، بازی ها، انیمیشن ها و داستان های تعاملی را در اسکرچ ایجاد کنید. شما می توانید وظایف را فقط با کشیدن و رها کردن انجام دهید. Scratch می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین در سیستم شما استفاده شود.

 

برای دانلود Scratch بر روی کامپیوتر خود، اینجا را کلیک کنید – دانلود Scratch

برای استفاده از Scratch در هر مرورگری، به وب سایت Scratch بروید

 

اسکرچ برای مبتدیان مناسب است

Scratch برای یادگیری مفاهیم برنامه نویسی به روشی تعاملی مسابقات اسکرچ   و سرگرم کننده طراحی شده است. این یک پلت فرم محبوب در بین بچه ها برای ایجاد بازی های خلاقانه، انیمیشن و داستان است.

 

دارای افزونه‌های داخلی مختلف مانند سنجش متن به گفتار و حسگر ویدیویی برای تعامل بیشتر پروژه‌های شما. Scratch یک پلت فرم عالی برای یادگیری مفاهیم اولیه کدنویسی و برنامه نویسی برای مبتدیان بدون دانش قبلی کدنویسی است.

 

یادگیری خراش آسان است

یادگیری کد نویسی اسکرچ بسیار آسان است. برای آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  بچه هایی که می خواهند سفر خود را به سمت برنامه نویسی شروع کنند عالی است. رابط اسکرچ با در نظر گرفتن بچه ها طراحی شده است و یادگیری کدنویسی را سرگرم کننده و تعاملی می کند.

 

اسکرچ برای تمام گروه های سنی مناسب است

کدنویسی اسکرچ برای بچه هایی که می خواهند با برنامه نویسی آشنا شوند مناسب است. Scratch برای کودکان 8-16 ساله طراحی شده است، اما افراد در هر سنی از Scratch برای ایجاد برنامه استفاده می کنند.

 

خراش بی خطر است

Scratch یک پلتفرم کاملاً ایمن است. پروژه های شما فقط  مسابقات اسکرچ  در صورتی عمومی می شوند که بخواهید، یا می توانید نمایان بودن پروژه خود را روی خصوصی تنظیم کنید.

 

مشتاق دانستن بیشتر در مورد Scratch، بیایید شروع کنیم

 

چگونه در اسکرچ ثبت نام کنیم؟

 

در هر مرورگری به وب سایت Scratch بروید

 

روی Join Scratch کلیک کنید.

 

یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید.

 

کشورت را انتخاب کن

 

ماه و سال تولد خود را انتخاب کنید.

 

جنسیت خود را انتخاب کنید.

 

در نهایت آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

 

پس از ایجاد حساب کاربری، باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید. برای تأیید آدرس ایمیل خود، وارد حساب ایمیل مربوطه خود شوید و به دنبال ایمیل تأیید ارسال شده توسط Scratch باشید. مسابقات اسکرچ   در آن ایمیل، به عنوان آخرین مرحله برای تأیید حساب خود، روی پیوند ارائه شده کلیک کنید.

 

فراموش نکنید که به پوشه Spam یا Junk نگاه کنید زیرا چنین ایمیل هایی گاهی اوقات در آنجا فرو می روند. به یاد داشته باشید که تأیید حساب خود ضروری است زیرا پس از تأیید حساب خود، تنها در این صورت می توانید پروژه خود را با انجمن Scratch، دوستان، خانواده و معلمان به اشتراک بگذارید.

 

توجه: شما می توانید بدون ایجاد حساب کاربری از Scratch استفاده کنید، اما نمی توانید پروژه های خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید. با ایجاد یک حساب کاربری، پروژه های شما به صورت آنلاین باقی می مانند تا بعداً به آنها نگاه کنید.

 

بهترین کلاس آنلاین برنامه نویسی برای بچه ها

 

مقدمه ای بر رابط اسکرچ

 

بیایید رابط کاربری Scratch را بررسی کنیم! رابط اسکرچ منطقه ای است که می توانید پروژه های اسکرچ خود را ایجاد کنید.

برای ایجاد یک پروژه در اسکرچ، روی Create کلیک کنید.

 

کد نویسی خراش

 

رابط اسکرچ به 4 قسمت اصلی تقسیم می شود.

 

پالت برنامه نویسی

جن

صحنه

منطقه اسکریپت

کد نویسی خراش

 

پالت برنامه نویسی

این شامل تمام دستورالعمل های برنامه نویسی Scratch در قالب بلوک است. این بلوک ها به صورت عمودی مانند تکه های یک پازل در کنار هم قرار می گیرند.

 

از آنجایی که هر بلوک دارای یک شکل منحصر به فرد است، از خطاهای نحوی جلوگیری می کند. سپس این بلوک های متصل اسکریپت نامیده می شوند.

 

جن

 

Sprites شخصیت ها یا اشیاء برنامه هستند. آنها می توانند شخصیت اصلی، دشمنان، اشیا یا موانع بازی شما باشند.

 

با استفاده از پالت برنامه نویسی می توانید یک اسپرایت را برنامه ریزی کنید. اسپرایت ها هدف تمام اقدامات انجام شده در برنامه نویسی Scratch هستند. به طور پیش فرض، sprite یک آواتار گربه است.

 

شما همچنین می توانید sprites را از کتابخانه Sprite انتخاب کنید. در گوشه پایین سمت چپ روی انتخاب یک اسپرایت کلیک کنید.

 

کد نویسی خراش

 

کد نویسی خراش

 

Scratch همچنین به شما این امکان را می دهد که اسپرایت خود را رنگ کنید یا هر اسپرایت خارجی را آپلود کنید. برای حذف یک اسپرایت، روی نماد سطل زباله موجود در بالای اسپرایت کلیک کنید.

 

کد نویسی خراش

 

منطقه صحنه

 

منطقه صحنه جایی است که عمل اتفاق می افتد. Sprites ظاهر می شوند، ناپدید می شوند، حرکت می کنند و با دنبال کردن اسکریپت ها تعامل دارند. همچنین می توانید با کلیک بر روی کنترل تمام صفحه در گوشه سمت راست بالا به یک صفحه تمام صفحه بروید.

 

کد نویسی خراش

 

Stage Area از مختصات (x, y) برای دانستن موقعیت اشیاء/اسپریت های مختلف در آن استفاده می کند. (0، 0) مکان در مرکز صحنه است.

 

در زیر قسمت صحنه، که با مستطیل قرمز مشخص شده است، چندین کنترل برای کار بر روی اسپرایت ها وجود دارد. این منطقه ای است که اسپرایت های مختلف در آن نمایش داده می شود. می توانید اندازه، جهت، موقعیت (به صورت مختصات) و نام اسپرایت ها را از این ناحیه تنظیم کنید.

 

کد نویسی خراش

 

اسکریپت

ناحیه ای که در آن قطعات پازل مانند دستورالعمل های کدنویسی Scratch را می آورید و آنها را به صورت عمودی برای ساخت بازی ها، انیمیشن ها یا برنامه ها روی هم قرار می دهید. هر جن با یک اسکریپت برنامه ریزی شده است.

 

بلوک در کدنویسی Scratch

پالت برنامه نویسی به 9 دسته بلوک با کد رنگی طبقه بندی می شود - حرکت، ظاهر، صدا، رویدادها، کنترل، سنجش، عملیات، متغیرها و بلوک های من. همچنین می توانید 11 پسوند Scratch competitions  را به آن اضافه کنید





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: